Categoriën
Overzicht
Berthoud Cycles AspinAspin Dit Gilles Berthoud zadel is gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het heeft een behandeling ondergaan die men pre-softened noemt, wat betekent dat het minder lang duurt voordat het zadel is in gereden. Ook is het waterproof. De bouten die overigens Torx zijn uitgerust, zijn verzonken in het leer zodat je er geen last van hebt Breedte 157mm. Lengte 278mm. Gewicht ongeveer 500gram. De achterkantbevestiging van het zadel is gemaakt van kunststof voor meer comfort en soliditeit. Zadeltasbevestiging Klick-Fix system voorbereid. Mocht het zadel stuk gaan, dan is ie heel makkelijk uit elkaar te halen. Rails zijn gemaakt van RVS gepolijst. Met een imbus kun je het zadel opspannen.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles Aspin OpenAspin Open Sinds 2015 is dit een nieuwe loot aan de Berthoudboom. Het 'open' zadel. Dat idee kennen we uiteraard al van bijvoorbeeld Brooks maar verdient zeker navolging dacht Gilles... De zijkant van de uitsparing is gefreesd zodat er afgeronde kanten zijn. Voor optimaal comfort. Het zadel is 157mm breedt, 278 mm lang en weegt ongeveer 485grm. leerdikte 5.5mm Een zadeltas met gespen kan eenvoudig worden bevestigd aan de loops. Voorbereid voor Klickfix systeem. Elk zadel is genummerd met een gravering in de neuswasher. Eenvoudig op te spannen met de 5mm imbussleutel.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles SoulorDit zadel is gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het is voorbehandeld zodat het vlot inzit en waterafstotend. De torxbouten zijn verzonken in het zadel, zodat je je broek heel houdt. Wijdte aan de achterkant 146 mm Lengte 278 mm Gewicht ongeveer 415 gram Reactie van een klant De Soulors bevallen prima. Als je met je knokkels op het dek tikt dan denk je dat het eikenhout is maar ik zit er goed op. Ook bij langere stukken (voor mij is dat max circa 150 km) prima gezeten. Afgelopen zomer ook bij 30-35 gr. geen last van enig ongemak behalve algemene vermoeid- en bezweetheid. In vergelijking met mijn Brooks Swift vind ik het leer een stuk degelijker lijken, het Brooks leer lijkt een stuk dunner/rekbaarder. Denk dat het meer op het leer van de Brooks Select serie lijkt. Zou wel kunnen dat een gewone Brooks sneller ingezeten is.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles GalibierHet galibier zadel is in de ware Berthoudtraditie gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het is voor behandeld zodat het wat makkelijker inzit en waterproof. De torxen in het dek zijn verzonken zodat je je broek niet openhaald. breedte 146mm. Lengte 278mm. Gewicht ongeveer 325 gram, misschien wat meer misschien wat minder, afhankelijk van het stukje leer. De rails zijn van titanium. Geniaal verstelbaar en mooi!Meer info & bestellen
Rustines HandvatEcht rubber, echt origineel frans, en houden prettig vast. 22.2mm fitable en 11cm lang 92 gram. De handvatten van Rustines. Rustines is een frans merk, genoemd naar z'n oprichter. De beste man was uitvinder en leefde van 1880 tot 1945. Bedrijf bestaat nog steed en de fabriek bevindt zich in La Chartre-sur-le-Loir ( Sarthe ).Meer info & bestellen
Rustines stuurdopStuurdop van Rustines. Echt rubber. Echt frans fabrikaat. Voor racesturen. Meer info & bestellen
IRD Power Ratchet Lever MountsJe hébt al een remgreep, maar nu de versnellingen nog. Deze opzetstukjes op je remgreep maken het mogelijk om de onderbuisverstellers op je remgreep te bevestigen. Het is 'grosse bedouille'voor gevorderden, maar het lukt en het werkt en het is goedkoop en super vet. Wertk optimaal met crossverstellers, maar onderbuisshifters gaan ook. Meer info & bestellen
IRD Cantilever Brake Cafam IICafam, cafam... waar doet dat aan denken. Inderdaad, omgedraaid wordt t een roemrucht remmenmerk, maar dan frans. Dit komt gewoon uit Taiwan, en daar kunnen ze er wat van. Netjes CNC gefreesd. 130gram, goed stijf qua constructie en heel compleet met remschoenen en kabels. Per kant, dus voor of achter. Meer info & bestellen
IRD onderbuisstop verstelbaarHet kan wel! Mooie onderbuisstops, verstelbaar, in zwart of zilver. Van IRD, de jongens en meisjes die wel idee hebben voor vorm en functie. Verstelbaar en met een snelsluitsysteem zodat je makkelijk je kabels kan vetten zonder alles te moeten demonteren. Per paar.Meer info & bestellen
IRD Trapas Tenacity QB-40Iedereen weet: groter is beter. Nouja. In dit geval wel. Want, de kogels in deze trapassen zijn groter, geseald en daarom werken ze beter, langer en smoother. - JIS square taper interface - CNC machined steel cups - SS41 steel lockring - Polished ball races on cups and axle - 1/4”x 11 ball retainers - 1.37 x 24tpi (English threading) - For 68mm wide shells JIS (Japanse industriele standaard), da's een dingetje. De vierkanten zijn er in twee soorten: ISO (europees) en JIS. ISO heeft een dunner uiteinde (12.6 vs 12.73 mm)) Een Europees crankstel kun je minder ver op de as schuiven, waardoor de verbinding minder belastbaar is. De kans op gezeur is wel minimaal. Maar dat je het weet en er rekening mee houdt. Meer info & bestellen
IRD conversie kit trapas zwitserse draadNu kan het eindelijk, je obscure peugeot of motobecane met een zwitserse trapas swiss treathed bottombracket een refresh geven. De losse cups zijn uitwisselbaar met VeloOrange trapassen. De franse trapassen hebben draad welke in theorie los kan lopen. Ingewikkeld verhaal, maar wanneer je vooruit trapt, rollen de kogeltjes tegenstelde richting, en de cup weer mee naar voren, en laat dat bij franse draad nou net de richting zijn waarin de rechtercup los draait. Dus dat ging wel es mis. Toen kwam er iemand op het geniale idee om die rechtercup te veranderen en de draad de andere kant op te laten lopen. En voilá. Swiss threaded bottombrackets. Hans Kazan moet hier echt afhaken. En deze truc is nu ook voor jou beschikbaarMeer info & bestellen
IRD Power Ratchet Brake LeverRemgrepen die zijn voorbereid zodat je de onderbuisverstellers of barend shifters kan monteren op je remhandel. Brifters avant a lettre. Werkt fijn. Werkt simpel. Meer info & bestellen